Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

8 Ocak 2008 Salı

PROLAKTINOMA İLE İLGİLİ 2

Slm Cem siteni tesadüfen gördüm ve begendim. Gercegi söylemek gerekirse bana, bugün makroadenom tanısı konuldu, 4 cm capında, prolaktin seviyeside 470. tsh ise1. bende bir interneete arştırayım dedim ve sizin siteyi gördüm ve biraz rahatladım, ama işin gercegi sizin gibi olmadım, gayet sakin ve olgunlukla karşıladım.
ama benim sorunum yabılacak olan tedavi ve var olan işime mani olup olmayacagı, ben şu anda bi kurumda vardiyalı işçi olarak çalışıyorum, 5 ay oldu işe girdim, yaşım 27 bu işide cok bekledim cok ihtiyacım vardı, ama gelin görün ki bu tanı konuldu. sizinble sadece biraz dertleşmek istedim
bana eyer biraz yabılacak olan tedavi ile ilgili bilgi veriseniz sevinirim. işin maliyeti ne kadar, ssk lıyım ama o kadar durumum yok. neburun yoluyla mı maeliyat yabılıyor falan filan vsr. ne kadar hastaneden yatarım ,var olan işime engel olurmu, kullandıgınız ilaçların yan etkisi var mı?
sisi rahatsız etmişsem özür dilerim. teşekürler.yardımcı olursanız sevinirm

Yakup Bey,
Sizin sorununuz benimkine çok benziyor. Olgunlukla karşılamanız çok iyi aslında çok da büyütülecek birşey değil doğrusu. Başınıza gelebilecek en iyi tümör bu... Sorun şu o tümörün oradan alınması da şart yoksa rahatsızlığınıza sebep olan şey çözülmüş olmayacak. Neticede vücudunuzda olmaması gereken birşeyden bahsediyoruz. Hipofiz de öyle bir bez ki vücudun büyüme, cinsellik vb. şeylerini kontrol ediyor. O yanlış çalışınca da maalesef vücutta olmaması gereken şeyler oluyor. Detaylarını en az benim kadar siz de bilirsiniz.
Tedaviye gelince Dostinex adlı ilaç kullanılıyor. Etkin maddesi Bromo Kriptin. Ameliyattan sonra haftda iki bir ay sonrada haftada 1 kullanmaya devam ettim 4 yıldır aralıksız kullanıyorum. İlaç pahalı şişesi 80 TL civarında eğer sigortan olmasaydı durumun zor derdim umarım hiç işsiz dönemim olmaz ilerde. Ben yaklaşık 1 yıl sigortasız kaldığım için cebimden almak zorunda kalmıştım ve zorlamıştı maddi olarak. Sıkıntı daha çok sürekli hastaneye ve doktorlara bağımlı olman . İlaç yazdırmak için sürekli hasataneye gidip sıraya girmek vs. gibi şeyler çok yorucu oluyor. Gerçi son zamanlarda hastaneler daha kolay eskiden çok daha fazla eziyet oluyordu.
Hastanede tanıdığın varsa işlerin daha kısa sürede biter o kesin. Öbür türlü yorucu bir süreç seni bekler. Ameliyat olmadan 3-4 gün önce hastaneye yattım, gereken tetkikler yapıldı bu sürede. Ameliyattan sonra da 3-4 gün, sonra evde 15 gün yattım. Çünkü nefes alırken bile başım ağrıyordu. Kolay değil burundan da olsa neticede beynine hava değiyor bir kere.
Şu anda herhangi bir problem yaşamıyorum ama ilaç ve iğne tedavisini kestiğim anda tümör büyümeye devam ediyor. Tek sıkıntı o.
Sana da geçmiş olsun.

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter