Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

8 Ocak 2008 Salı

PROLAKTINOMA İLE İLGİLİ

Cem bey ben dün size msj atmıştım. problemim sizinkiyle aynı. ilgili yazınızı internette okudum. bendeki sizin kadar büyümemiş. ama bende aşırı stres ve üzüntü yapıyor. başta ameliyat olmamayı düşünüyordum ama riskli olabileceğini düşündüm. İlaçla tedavi olamak uzun süreçli ve yan etkilerinden korkuyorum. Ne de olsa sorun beyine çok yakında ve gerekli müdahelelrde beynin zarar göreceğini düşünüyorum. Artık tedavi benim için öyle bir noktaya geldi ki hayatımın dönüm noktası olacak diyebilirim. Siz bu konuda tecrübeli bir insan olarak bana önerebileceğiniz şeyler nelerdir. Bana ne tür yardımınız olabilir? ilginiz adına şimdiden teşekkür ederim.


Kadir Bey,
Size de geçmiş olsun. Meğer ne çok prolaktinoma sorunu olan insan varmış. İlk başlarda çok ender bir problem olduğunu düşünmüştüm ama sadece Türkiyede değil dünyada da yaygın olan bir problemmiş bu. Ameliyat kararını vermekte çekinmeyin sizin tümörünüzün boyutunu bilmiyorum ama eğer benim ki kadar büyükse ameliyat kaçınılmaz. İki ihtimal var ya kafatasını açıyorlar ya da burundan ameliyat ediyorlar, bu tümörün yeri ve boyutlarına göre değişiyor. Eğer burundan olursa risk az ama kafatası açılırsa iyileşme süresinin çok uzun olacağını söylemişlerdi bana. Ben burundan ameliyat olmuştum. 4 gün hastanede yattıktan sonra 15 gün de evde dinlendim ve hayatıma devam ettim. 2003 den beri de Dostinex adlı ilacı haftada bir kullanıyorum. Ayrıca testesteron hormonumda düşük olduğu için ayda bir testeron iğnesi vuruluyorum.
İlacın yat etkisi yok, mekanizmasını bilmiyorum ama ilacın etkin maddesi hipofize ulaşıyor ve aşırı prolaktin salgılamasını durduruyor. Böylece vücutta normal seviyede proklaktin kalması sağlanıyor. Prolaktinin hipofiz üzerinde birikmesi bende sağ gözümde görme kaybına neden olmuştu. Siz de yan etkileri neler bilemiyorum. Onlarca yan etkisi olduğunu biliyorum. Eğer ilaç kullanmazsanız bu yan etkilerden kurtulamazsınız o kesin.
Tümör yapısı bildiğim kadarıyla sıvı yani amaç o sıvıyı boşaltmak. Eğer burundan ulaşılabilecek bir yerdeyse ve iyi cerrahların elinde olursanız korkmayın. Ben Ankarada Hacettepede ameliyat olmuştum. Türkiyedeki en iyi cerrahlar orada diye biliyorum. Siz hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama bu konuda tecrübeleri olan cerrahlara kendinizi emanet edin derim.
Bilemiyorum bilgiler yardımcı oldu mu? Umarım kısa sürede sağlığınıza kavuşursunuz.
GEÇMİŞ OLSUN...

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter