Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

21 Eylül 2007 Cuma

PARA

30 Ağustos 2007

Önemli olan ne? Bu soruyu kimler soruyor kendine? Önemli olanın ne olduğunu bulmuş insanlar sormuyor olmalı.
Sadece para kazanmak ve kazandığın parayla yaşamını devam ettirmek gibi erdemsiz bir sebep olmamalı yaşamanın anlamı. Daha derin olmalı diye düşünüyor insan. Acı gerçekle yüzleşmek gururunu kırıyor.
Yaşıyor olmamın odak noktasını hayatta kalabilmek için para kazanmak zorunda olmam gerçeği doldururken nasıl huzurlu olabilirim.
Bana sorulduğunda niye yaşıyorsun diye ne cevap vereceğim? Para kazanmak için... Bu kadar basit, gerisi kuru gürültü.
Din, felsefe, düşünce her ne olursa olsun bu basit gerçeği değiştiremiyor. Paran yoksa hayatta kalamazsın.
devamı...
olsun bu basit gerçeği değiştiremiyor. Paran yoksa hayatta kalamzsın.
Hadi burada da sorun yok diyelim. Sadece benim sorunum değil para kazanmak, büyük bir çoğunluğun derdi bu. Önemli olan "ne yaparak para kazanmak" sorusu oluyor bu durumda. Çok farklı seçenekler bulunabilir belki, herşeyi yaparak para kazanabilirsin. Mesela denizci olursun, madenci, bankacı, astronot, milletvekili, manav, nalbant, seyis vs. o kadar çok ki seçenek. Sorun ne peki?
Ne iş yaparak para kazanmalıyım sorusunu doığru zamanda sormak gerekiyor. Eğer yaşın otuzu geçtikten sonra sorarsan yapacağın pek birşey kalmıyor. Altyapını değiştirmen ve yeni bir insan yaratman çok güç, bu zamanında yapılırsa mümkün.
devamı...
yaratman çok güç, bu zamanında yapılırsa mümkün. Onlu yaşlarda alınan kararlar hangi işle meşgul olacağını belirliyor. Henüz daha çocukken bilmek gerekiyor hayatta seni ne iş yaparak para kazanacağının mutlu edeceğini. Çok gerçekci bir durum değil doğal olarak.
devamı...
devamı...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canın çok mu sıkkındı bunları yazarken

Adsız dedi ki...

bu arada hiçbirşey okunmuyor. sonraki sayfaları da elle yaz. hem neden resim olarak yazıyosun ki

cem dedi ki...

Canım sıkkın mıydı hatırlamıyorum. Olabilir. Önemli olan yıllarca kendimi boş yere yormuş olduğumu görmüş olmam. Yaşamak hiç de sanıldığı gibi erdemi olan bir şey değil çok basit sadece para kazanmak için hayattayız.

cem dedi ki...

Mihri yorumunu aldıktan sonra denedim evet resimler büyümüyor. Ben üstüne tıklanınca büyüyeceğini düşünmüştüm.
Yazıları resim olarak göstermeyi seviyorum. Bir çeşit resim gibi düşünüyorum orjinal yazıları.
Bir de noktasına virgülüne dokunmadan hatalarıyla göstermek hoşuma gidiyor.
diğer sayfaları da yazmaya çalışıyorum ama zaman alıyor.

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter