Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

16 Ekim 2007 Salı

ADANADA İKİNCİ GÜN


Bugün Adanada ikinci günümü geçirdim. Advansa'ya gittim ve Orçun Beyle görüştüm. Başka bir yerde yemek yedim, Asmaltı Adana Kebapçısı. Burada bizim Adana dediğimiz yiyeceğe "Kıyma" diyorlar.
Müşteri ile görüşmeye gitmeden önce Asma Altı Restaurantın arkasındaki oto yıkama yerinde arabayı temizletirken berberde sakal traşı oldum. Ona nereyi tavsiye edebileceğini sorunca heryeri dedi. Belliki Adanayı seven birisi. Bir insanın yaşadığı yeri bu denli sevmesi güzel birşey dedim. Bunu söylerken benim de aynı tavrı Ankara için sergilediğimi düşünüyordum.
Berberden bir tavsiye gelmedi ama orada bizim konuşmamıza kulak misafiri olan bir müşteri söze girdi ve ben size tavsiyede bulunabilirim dedi. Saat kulesine gelmeden az önce gerçek Asmaltı restaurant vardır buradaki orjinal değil. Sahibi emekli polis olur hem de benim köylümdür ama kebabı orada yemelisin dedi. Eğer alkol de almak istersen biraz pahalıdır ama orası da iyidir diyerek Ortaklar Kebapçısını tavsiye etti.
Oralara gider miyim gitmez miyim bilemiyorum. Bildiğim şey Adanalılar çok sıcak kanlılar. Sanki uzun süredir tanışıyormuşuz gibi gözünün içine bakarak konuşuyorlar. Kullandıkları kelimeler de önce itici gibi geliyor ama altında yatan sıcaklığı hissettiğinde hoşuna gidiyor.
Yarın da İskenderuna gidiyorum. Orada da künefe yemeyi planlıyorum. Bakalım bu seyahat bittiğinde kaç kilo almış olacağım. Yerken iyi de bir de kilo yapmasalar.

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter