Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

5 Ekim 2007 Cuma

HANGİSİ DOĞRU (Which one is true?)

Yıllarca inandığınız ve doğru olduğunu düşündüğünüz yaşama bakış açınız ya yanlışsa. Daha doğrusu bu bakış açısı size ve çevrenize zarar veriyorsa ne yapmalı? Yıllarca bildiğim ve uygulamaya çalıştığım şey galiba bana zarar veriyormuş.

Cahil insanları eleştirip durdum yıllardır, ayrıca düşüncesiz, gününü gün eden, yemek - içmek - gezmekten başka derdi olmayan, bilinçsiz, duyarsız vb. bana göre insan olmanın değerini ve anlamını bilmeyen kişileri kınadım. Neden yaşadığının sorgusunu yapmaya bile gerek duymayan boş kişilerdi bunlar. Kitap okumaz, siyasetle, tarihle, felsefeyle ilgilenmez ve bununla da gurur duyarlardı böyle kişiler. Ben kendimi parçalar hergün kendime yeni birşey katıp güruh diye nitelediğim böyle insanlardan kendimi ayırmaya çabalardım. Çünkü insan olmamın gereği buydu, böyle yapmak benim görevimdi ancak böyle yaparsam doğru ve iyi bir insan olabilirdim.

Aradan geçen bunca yıldan sonra gözlemlerim bana beğenmediğim bu tip insanların daha mutlu ve hatta daha başarılı olduklarını gösterdi. Nedense böyle insanlar daha şanslıydılar. Böyle insanların işleri hep yolunda gider ve her işlerinden bir şekilde en faydalanabilecekleri yönde çıkarlardı. Yıllar sonra anladım ki okumak, kendini geliştirmek, hep daha bilgili olmaya çalışmak insanı mutlu etmiyor.

Peki mutlu olmak zorunda mıyız? Okumaya ve kendini geliştirmeye adanmış bir hayatı hedefleyen kişinin mutlu olmak birinci hedefi midir yada esas hedefi midir? Hani o bilindik laf var ya “cehalet mutluluktur” diye, bir kez yönünü bilgiye verdiğin anda mutlu olmak diye bir şey mümkün değil.

Bir konuda para kazanmak ve onun getirdikleri ile ilgili.
Bir evinin ve arabanın olmasını istemek, yazları tatile çıkabilmeyi ummak, lüks içinde olmasa da genel ihtiyaçlarını karşılayabilecek gelire sahip olmak neden hep bilinçsiz ve boş insanların elinde. Bir insan hem entellektüel birikime sahip olup hem de paralı olamaz mı? Ailesinden destekli zenginliği kastetmiyorum. Gerçekten kendi imkanlarıyla maddi refaha ulaşmaktan bahsediyorum.

Mec Kraa'nın yaptıklarını yapabilmek isterdim. Onun gibi insanlar ne yaptıklarını bilen ve her yaptığı işte başarılı olan istisnai insanlar.

Uzun sözün kısası yaşama bakış tarzımı değiştiriyorum artık birinci derdim daha birikimli olmak değil, daha kaliteli yaşamak.

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter