Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

25 Ekim 2007 Perşembe

KADER

Kader nedir?
Ansiklopedik bir tarif vermek gerekirse: "Kader, bütün olayların önceden ve değişmeyecek biçimde düzenlediğine inanılan doğaüstü güç, ezeli takdir. Yazgı veya mukadderat olarak da anılır."
Kader ne yapacağımı Allah'ın daha ben bilmeden biliyor olması olarak düşünülebilir. Henüz ben bilmiyorum 100 kelime sonra ne yazacağımı ama Allah biliyor. Daha ben doğmadan önce ne yaşayacağımı da biliyordu zaten. Kafamın almadığı şey şu: madem neler yapacağımı biliyor öyleyse yaşamım boyunca iyi şeyler mi yapacağım, kötü şeyler mi yapacağım onu da biliyor. Daha ben doğmadan önce Cennete mi gideceğim Cehenneme mi gideceğim biliyor. Peki o zaman benim yaşıyor olmamın anlamı ne?
Allaha inanan birisi olarak beni niye yarattığının cevabını bulmak veya bilmek istiyorum. Herşeyi bilen Allah, benim neler yaşayacağımı bilen Allah, ölünce ne olacağımı bilen Allah neden beni dünyaya göndermiş olabilir ki? Yukardan beni izlerken ne görmeyi bekliyor? Zaten onun çizdiği hayatı yaşarken beklenmedik ne yapabilirim?
Ya kader bize söylendiği gibi birşey değil, ya da kader diye birşey yok. Kaderin olmamasını kabul etmek gelmiyor içimden o zaman huzursuz oluyorum çünkü O böyle birşeyin var olduğunu söylüyor. O zaman bize öğretilen kader yanlış olmalı.
Dinde sorgulama yoktur bunun da farkındayım ama çözemediğim zaman kafamı kurcalıyan şeylerin başında kader konusu geliyor. Çözen var mı acaba? Hiç unutmam lisede okurken din öğretmenine sormuştum yukarıda yazdığım şeylere benzer cümleler kurduktan sonra kader nedir diye. Cevap olarak "ayın ne zaman tutulacağını biliyoruz değil mi" diye sormuştu ben de evet demiştim ve eklemişti "işte kader ay tutulması olacağını bilmektir. Sen tutulacağını bilirsin ve ne yapsan da engelleyemezsin." O zaman çocuk kafamla bu cevabı anlayamamıştım maalesef şimdi büyük kafamla hala anlayamıyorum. Eee ay tutulacağını biliyor olmamın kaderle ne ilgisi var.
O gündür bu gündür bazen düşünür dururum öğretmenle olan bu diyalağumuzu. Kader nedir?

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter