Bu sitede aklıma gelen, içimden geçen şeyler bulunacaktır.

16 Ekim 2007 Salı

BAYRAM BİTTİ ADANADAYIM


Bayramı da bitirdik. Geldi ve geçti. Bayramları çocukluğumdan beri sevmem galiba akraba ilişkilerim iyi olmadığından. Mesai başladı ve şu an Adanadayım. Adana ile ilgili ilk izlenimim bu şehir yemeyi seviyor. Ana caddelerinden birisinde gezdim ve sağlı sollu onlarca kebapçı gördüm. Hemen hemen hepsi de doluydu.
Doğal olarak gelir gelmez bir kebapçıya oturduk. Zaten Adanada kebap yemenin ne kadar kaeyifli olacağını bildiğimden öğlenleyin de birşey yememiştim. Biraz abarttım ve 1,5 Adananın üstüne 1 porsiyon da ciğer yedim ama yerken çok keyifli olan yemek şu an mideme eziyet ediyor.
Turgut Özal Bulvarı üzerinde olduğunu düşündüğüm Eyvan Kebapçısında yedim kebabı yemek de servis de güzeldi. Garsonlar çok sempatikti. Oradan kalacağım otele geçtim biraz bulmakta zorlandım ama Hastaneler levhasını takip ederek Hekimevini bulabildim. Nehir gibi bir suyun hemen yanında kaldığım otel. Acaba bir nehir mi yoksa Haliç mi bilemiyorum.
Birkaç gün Adanadayım belki izlenimlerimi yazmaya devam ederim.


NOT:
1950'den sonra yoğun bir gelişme gösteren kentin yerleşim tarihi Tepebağ Höyüğü'ndeki surlarla çevrili yerleşim ile Neolitik Çağ'a inmektedir. Kent prehistorik devirlerden itibaren Anadolu'yu Gülek Boğazı ile Tarsus'a bağlayan yol üzerinde olduğundan önemlidir. Hitit İmparatorluğu yıkıldıktan sonra kurulan Geç Hitit Krallığı sınırları içinde kalan bölge daha sonra sırasıyla Assur, Pers ve Büyük İskender'in egemenliğine girmiştir. İskender'in ölümünden sonra önce Seleukoslar, M.Ö. 66'da da Romalı Konsül Pompeius tarafından ele geçirilmiştir. Roma ve Bizans devirlerinde önem kazanan kent, 704'te Araplarca ele geçirildiyse de 9. yüzyılda tekrar Bizans egemenliğini tanımıştır. 11. yüzyıl sonunda Selçukluların, 14. yüzyıl ortalarında da Memlukluların egemenliği görülmektedir. Yavuz Sultan Selim'in Mısır Seferi sırasında Osmanlı topraklarına dahil olmuştur. 1833'te Mısır Valisi Mehmet Ali Paşa'nın işgaline uğrayan kent, 1840'ta Londra Antlaşması ile yeniden Osmanlı yönetimine girmiştir. 1867'de kurulan Adana vilayetinin merkezi olan Adana, I. Dünya Savaşı'nın ardından Fransızlar tarafından işgal edilmiştir. Fransızlar 5 Ocak 1922'de Adana İtilafnamesi hükümleri uyarınca kenti boşaltmışlardır.
Kaynak:www.portalistan.com/adana-ili/

0 yorum:

Yazacağım roman sponsor bekliyor (waiting for a sponsor to write novel)

yazacağım romana sponsor arıyorum (searching for a sponsor to write novel)
Free Counters
Free Counter